برند آماده یا برند فروشی، پروسه ثبت برند را پشت سر گذاشته و برای استفاده و بهره برداری آماده است.
ممکن است برای شما پیش آمده باشد که قبلاً برندی را ثبت کرده اید اما اکنون هیچ کارایی ندارد، از این رو در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون هیچ زحمتی می توانید آن را به افراد دیگر فروخته و هزینه هایی که به منظور ثبت آن صرف نموده اید را جبران کنید. برندهای آماده مواد غذایی و لوازم آرایشی از جمله پرطرفدار ترین علائم تجاری برای خرید و فروش هستند و همواره نیاز به آن ها در بازار حس می شود.
مزایای خرید برند
به دلیل طولانی بودن روند ثبت برند و مشکلات احتمالی آن برخی افراد به برند های فروشی روی می آورند زیرا بدون صرف وقت می توان صاحب یک نام تجاری شد و از مزایای آن بهره برد. عواملی که منجر به خرید برند آماده می شوند به شرح زیر است:
- خرید برند آماده تنها با حضور در دفترخانه ثبت اسناد صورت می گیرد و نیازی نیست افراد وقت خود را هدر داده و 6 ماه یا بیشتر صبر کنند تا پروسه ثبت برند با موفقیت طی شود.
- اکثر افراد هنگامی که برای ثبت برند درخواست می دهند، نگران رد درخواست یا اعتراض خود هستند در حالی که پروسه برند فروشی، تمام مراحل ثبت را سپری نموده و آماده بهره برداری است.
- خرید برند آماده نیازی به پروانه بهره برداری و یا مجوز تاسیس ندارد و تنها با ارائه کارت شناسایی صورت می گیرد.
مقایسه برند آماده با فرآیند ثبت برند
در بهترین شرایط برای ثبت علامت تجاری که مشابه نام درخواست شده قبلا توسط مجموعه دیگری ثبت نشده باشد، تقریبا به 4 تا 6 ماه زمان نیاز دارید. در این شرایط اگر تمامی مراحل و روند اداری بدون مشکل جلو برود، پس از گذشت این مدت شما موفق به کسب گواهینامه ثبت برند خود می شوید.
در غیر این صورت پس از گذشت 45 تا 60 از ارسال درخواست برند، درخواست ارسال شده از طرف اداره ثبت مالکیت های صنعتی با اخطار روبرو می شود که در این صورت باید بعد از رفع نواقص و مشکلات، مراحل ثبت برند دوباره از اول طی شود. این روند ممکن است چندین بار تکرار شده و در نهایت احتمال این وجود دارد که نتیجه ای برای شما حاصل نشود.
توجه به این نکته الزامی است که هر گاه درخواست ثبت برند با اخطار روبرو شود، ثبت درخواست مجدد هزینه اضافه ای را برای فرد درخواست کننده در بر دارد. علاوه بر این برای ثبت برند به مجوز هایی نیاز دارید که هر کدام از آن ها مستلزم داشتن شرایط، هزینه و زمان خاصی است و می تواند در روند ثبت نشان بسیار تاثیر گذار باشد.
برای خرید برند فروشی دیگر دغدغه های انتخاب نام برند وجود ندارد زیرا نام قبلاٌ توسط فرد یا مجموعه دیگری انجام و ثبت شده است. به همین خاطر انتخاب یک برند که تمام مراحل ثبت و صدور گواهی ثبت را به صورت 100 درصد سپری کرده است می تواند تصمیمی هوشمندانه باشد.
در نرخ گذاری نام تجاری آماده مواردی از جمله زیبایی نام برند، فارسی یا لاتین بودن نام مورد نظر، تعداد محصولات و طبقات ثبت شده، ثبت کالاها و طبقات مشابه تاثیر گذار است. قیمت گذاری برند های مختلف توسط کارشناسان رسمی صورت می گیرد و افراد می توانند با توجه به حوزه کاری خود نام دلخواه را انتخاب کنند.
لازم به ذکر است برند های آماده به دلیل ارزشمند بودن، به نسبت علاِم تجاری جدید قیمت بالاتری دارند زیرا برای عموم مردم شناخته شده اند، اما برند های جدید کمی زمان نیاز دارند تا جایگاه خود را در بازار بدست آورند.
مدارک لازم جهت خرید و فروش نشان آماده
مراحل خرید برند تجاری شامل انتخاب نام برند، استعلام برند از سازمان ثبت، مراجعه خریدار و فروشنده به دفترخانه جهت نقل و انقال نشان و انتشار آگهی انتقال برند در روزنامه رسمی کشور و مطبوعات رسمی است.
در همین راستا برای خرید برند آماده نیازی به کارت بازرگانی و یا جواز تاسیس نیست و تنها با استفاده از کارت شناسایی می توان این کار را انجام داد. در زمینه فروش نشان نیز، مدارک ذکر شده در ذیل مورد نیاز است:
- مدارک شناسایی فروشنده و خریدار
- شماره ثبت برند و شماره اظهار نامه
- اسناد و مدارک مربوط به ثبت برند نظیر آگهی و روزنامه تقاضا
- مدارک مرتبط با نوع کسب و کار
- تنظیم قرارداد در دفتر خانه
- مدارک وکیل رسمی در صورت وجود
در این راستا “مجموعه کیشان ثبت” مفتخر است با رزومه ای قوی به عنوان مشاور و همراه شما دررابطه با خرید و فرش انواع برند آماده در منطقه آزاد کیش انجام خدمت نماید.